Komercjalizacja inwestycji hotelowych
Optymalizacja zarządzania hotelem dla maksymalizacji przychodu i podniesienia atrakcyjności obiektu.
Komercjalizacja inwestycji hotelowej ma na celu zwiększenie rentowności hotelu oraz poprawę operacyjności obiektu. Dla nowych inwestycji hotelowych oraz działających hoteli dobrą strategią staje się zatem prowadzenie hotelu pod szyldem globalnej marki hotelowej, lub też pozyskanie doświadczonego operatora do zarządzania obiektem w oparciu o optymalną umowę współpracy.
W HIDA dobierzemy najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu
Poznaj naszą ofertę
- Pozyskanie brandu sieci hotelowej / i lub operatora/dzierżawcy hotelowego
- Negocjacje umowy wg. jednej z poniższych opcji
- Franczyza sieci hotelowej
- Kontrakt o zarządzanie z siecią hotelową (zarządzanie i marka w ramach jednej umowy)
- Kontrakt o zarządzanie lub dzierżawa/najem z operatorem niezależnym
- Umowa dzierżawy lub najmu z siecią hotelową( najem i marka w ramach jednej umowy)
- Rozwiązania hybrydowe
- Franczyza + umowa o zarządzanie z operatorem niezależnym niezależny
- Franczyza + dzierżawa/najem
- Projektowanie wnętrz
- Projektowanie Hotel Guest Experience
- Project Management na etapie projektowania i budowy hotelu
- Wycena nieruchomości
- Pozyskanie finansowania
- Dobór i dopasowanie koncepcji obiektu dla specyficznych wymagań modelu condo
- Doradztwo w zakresie modelu komercyjnego – model rozliczenia na linii operator/właściciel condo/deweloper
- Pozyskanie brandu i/lub operatora – w zależności od potrzeb i koncepcji obiektu
- Pozyskanie brandu sieci hotelowej /i lub franczyzy
- Renegocjacje i przedłużenie istniejącej umowy z operatorem, w celu wypracowania lepszych warunków współpracy
- Zmiana koncepcji komercyjnej hotelu, np.
- włączenie obiektu pod globalny brand hotelowy
- pozyskanie operatora – dzierżawa lub zarządzanie
- refinansowanie lub sale&lease back
- Możliwość sprzedaży obiektu
- Zwiększenie atrakcyjności obiektu poprzez:
- Zaprojektowanie indywidualnej koncepcji obsługi gości, czyli tzw. Hotel Guest Experience
- Remont obiektu i współpracę z doświadczonym biurem architektonicznym
- Repozycjonowanie – dopasowanie oferty, standardu i brandu do aktualnych oczekiwań rynku oraz otoczenia konkurencyjnego
O co najczęściej pytają nas klienci?
Po pierwsze atrakcyjność obiektu dla gości, czyli przewaga nad konkurencją. Pozyskanie gości i generowanie przychodów, bez których sukces hotelu w perspektywie długoterminowej nie ma szans na sukces.
Po drugie atrakcyjność obiektu dla inwestorów, możliwość sprzedania obiektu to również jego odpowiednia wartość rynkowa i możliwość finansowania kredytem. W przypadku projektów condo optymalizacja jest nakierowana na atrakcyjność dla nabywców pokoi lub apartamentów przy zachowaniu kompromisu w kwestii rentowności operacyjnej.
Po trzecie dobór wielu elementów, tj. operator, marka hotelowa, optymalny projekt, kategoria i paleta usług dodatkowych, optymalnie skomponowane w oparciu o analizę opłacalności i konkurencji. Ale najważniejsze, mając na uwadze wszystkie powyższe czynniki, to nie przeinwestować. Można, a nawet nie jest trudno osiągnąć sukces rynkowy. Aby wygrać z konkurencją i dobrze zarobić potrzeba bardzo ostrożnej i precyzyjnej analizy i doboru wszystkich czynników.
Zatrudnienie doświadczonego operatora hotelowego pozwala na niemal bezobsługowe inwestowanie w hotele i rozwój nowego biznesu. Inwestor nie musi uczyć się obsługi gości i sztuki hotelarstwa. Pełnym zarządzaniem hotelu, w tym jego promocją i zarządzaniem budżetem zajmuje się operator hotelowy.
Zatrudnienie operatora hotelowego wpływa również pozytywnie na wizerunek nowego hotelu / obiektu hotelowego. Operator sprawuje bowiem nadzór nad obiektem przez cały rok – zarządza najmem pokoi, budżetem hotelu, bieżącą administracją, funkcjonalnością budynku, marketingiem, i niezbędnymi inwestycjami w obiekt, aby utrzymać jego atrakcyjność i wysoką jakość.
Profesjonalny operator hotelowy w połączeniu z rozpoznawalną marką znacznie zwiększa szanse na sukces nowego obiektu hotelowego – a dobrze dobrany brand i parametry umowy poprawiają rentowność inwestycji. Dodatkowo posiadanie rozpoznawalnej marki zdecydowanie zwiększa atrakcyjność obiektu z punktu widzenia inwestorów i banków – a dodatkowo poszerza krąg potencjalnych nabywców obiektu.
Rozpoznawalna marka i operator pozytywnie wpływają na tempo sprzedaży pokoi i apartamentów w inwestycjach condo. Szczególnie wyróżnia to obiekty brandowe w okresie spowolnienia sprzedaży tego typu inwestycji, obiekty markowe sprzedają kilkukrotnie więcej jednostek miesięcznie niż projekty apartamentowe niczym nie wyróżniające się.
W ramach etapu optymalizacji biznesowej, HIDA oferuje konsultacje projektu z architektami. Tzw. Concept design służy zapewnieniu optymalizacji projektu hotelowego – osiągnięcia kompromisu i pogodzenie sprzecznych czynników – atrakcyjności obiektu dla gości i sieci hotelowej, kosztów realizacji oraz atrakcyjności dla inwestorów.
Optymalizacja również projektów condo, gdzie wypracowany kompromis wymaga pogodzenia oczekiwań kilku stron zaangażowanych projekt.
Etap komercjalizacji projektu lub działającego obiektu hotelowego ma na celu jak najlepsze dopasowanie optymalnych rozwiązań biznesowych, aby przyszła inwestycja okazała się sukcesem i przyniosła inwestorowi oczekiwaną skalę dochodu.
W HIDA jednym z rozpatrywanych modeli biznesu są inwestycje condo. Pomimo pewnych ograniczeń jest to formuła dość szeroko stosowana i popularna obecnie, szczególnie
w lokalizacjach kurortowych. Deweloperom pozwala na szybki zwrot z zainwestowanego kapitału, jednakże wymaga zbudowania przejrzystego modelu rozliczeń pomiędzy deweloperem, operatorem i nabywcami condo. Czasem dodatkowo włączona jest sieć hotelowa na zasadzie franczyzy.
Model condo, pomimo pewnych ograniczeń jest obecnie szeroko stosowany i popularny, szczególnie w lokalizacjach kurortowych. Deweloperom pozwala na szybki zwrot z zainwestowanego kapitału, jednakże wymaga dostosowania inwestycji do kilku kluczowych parametrów. 1 zbudowania przejrzystego modelu rozliczeń pomiędzy deweloperem, operatorem i nabywcami condo (czasem dodatkowo włączona jest sieć hotelowa na zasadzie franczyzy). Po drugie zoptymalizowania koncepcji architektonicznej – co służy zapewnieniu sukcesu inwestycji oraz renomy dewelopera , a po 3 istotne jest znalezienie równowagi pomiędzy komercyjnym sukcesem sprzedaży pokoi/apartamentów, a komfortem gości odwiedzjących funkcjonujący obiekt.
Te tematy powinny Cię zainteresować
Condo i aparthotel w Polsce – czy czymś się różnią?
W najprostszym rozumieniu, condohotel jest zbiorem lokali z przeznaczeniem komercyjnym, czyli innym niż mieszkalny, zaś aparthotel jest obiektem formalnie komercyjnym, ale z większymi jednostkami mieszkalnymi.
Condohotel od podstaw… Top 3 informacji na start!
Condohotel to nowy rodzaj inwestycji hotelowej, która stale zyskuje na popularności na polskim rynku nieruchomości hotelowych. Condohotele, aparthotele, inwestycje na wynajem – te różne inwestycje
Adaptacja budynku biurowego na hotel?
Inwestycje w czasach covid? Bez wątpienia fala spodziewanych bankructw w hotelach nie nadeszła. Mimo to inwestorzy nadal poszukują nowych możliwości do inwestowania, a segment starszych