Komercjalizacja nieruchomości i projektów hotelowych

Maksymalizacja dochodów przy zachowaniu pełnej atrakcyjności obiektu

Czy wiesz, że hotel do sukcesu potrzebuje gości, a goście nie pojawią się bez sprawnie działającego operatora?
Jednym z czynników sukcesu Twojej inwestycji może być przynależność do sieci hotelowej! Znana marka nie tylko wpływa na rozpoznawalność obiektu wśród gości, ale także wspomaga tempo sprzedaży  inwestycji condo. 

O tym warto wiedzieć!
Marka hotelowa zwiększa operacyjność hotelu nawet o 20%! Brand nie jest rozwiązaniem wszystkich wyzwań w projekcie hotelowym, ale jednak najczęściej rozwiązuje ten kluczowy, czy twój projekt okaże się dochodowy i atrakcyjny na długi czas.

W naszej ofercie ...

O co najczęściej pytają nas klienci?

Po pierwsze atrakcyjność obiektu dla gości, czyli przewaga nad konkurencją. Pozyskanie gości i generowanie przychodów, bez których sukces hotelu w perspektywie długoterminowej nie ma szans na sukces.

Po drugie atrakcyjność obiektu dla inwestorów, możliwość sprzedania obiektu to również jego odpowiednia wartość rynkowa i możliwość finansowania kredytem. W przypadku projektów condo optymalizacja jest nakierowana na atrakcyjność dla nabywców pokoi lub apartamentów przy zachowaniu kompromisu w kwestii rentowności operacyjnej.

Po trzecie dobór wielu elementów, tj. operator, marka hotelowa, optymalny projekt, kategoria i paleta usług dodatkowych, optymalnie skomponowane w oparciu o analizę opłacalności i konkurencji.  Ale najważniejsze, mając na uwadze wszystkie powyższe czynniki, to nie przeinwestować. Można, a nawet nie jest trudno osiągnąć sukces rynkowy. Aby wygrać z konkurencją i dobrze zarobić potrzeba bardzo ostrożnej i precyzyjnej analizy i doboru wszystkich czynników.

Zatrudnienie doświadczonego operatora hotelowego pozwala na niemal bezobsługowe inwestowanie w hotele i rozwój nowego biznesu. Inwestor nie musi uczyć się obsługi gości i sztuki hotelarstwa. Pełnym zarządzaniem hotelu, w tym jego promocją i zarządzaniem budżetem zajmuje się operator hotelowy.

Zatrudnienie operatora hotelowego wpływa również pozytywnie na wizerunek nowego hotelu / obiektu hotelowego. Operator sprawuje bowiem nadzór nad obiektem przez cały rok – zarządza najmem pokoi, budżetem hotelu, bieżącą administracją, funkcjonalnością budynku, marketingiem, i niezbędnymi inwestycjami w obiekt, aby utrzymać jego atrakcyjność i wysoką jakość.

Profesjonalny operator hotelowy w połączeniu z rozpoznawalną marką znacznie zwiększa szanse na sukces nowego obiektu hotelowego –  a dobrze dobrany brand i parametry umowy poprawiają rentowność inwestycji. Dodatkowo posiadanie rozpoznawalnej marki zdecydowanie zwiększa atrakcyjność obiektu z punktu widzenia inwestorów i banków – a dodatkowo poszerza krąg potencjalnych nabywców obiektu.

Rozpoznawalna marka i operator pozytywnie wpływają na tempo sprzedaży pokoi i apartamentów w inwestycjach condo. Szczególnie wyróżnia to obiekty brandowe w okresie spowolnienia sprzedaży tego typu inwestycji, obiekty markowe sprzedają kilkukrotnie więcej jednostek miesięcznie niż projekty apartamentowe niczym nie wyróżniające się.

W ramach etapu optymalizacji biznesowej, HIDA oferuje konsultacje projektu z architektami. Tzw. Concept design służy zapewnieniu optymalizacji projektu hotelowego – osiągnięcia kompromisu i pogodzenie sprzecznych czynników – atrakcyjności obiektu dla gości i sieci hotelowej, kosztów realizacji oraz atrakcyjności dla inwestorów.

Optymalizacja również projektów condo, gdzie wypracowany kompromis wymaga pogodzenia oczekiwań kilku stron zaangażowanych projekt.

Etap komercjalizacji projektu lub działającego obiektu hotelowego ma na celu jak najlepsze dopasowanie optymalnych rozwiązań biznesowych, aby przyszła inwestycja okazała się sukcesem i przyniosła inwestorowi oczekiwaną skalę dochodu. 

W HIDA jednym z rozpatrywanych modeli biznesu są inwestycje condo. Pomimo pewnych ograniczeń jest to formuła dość szeroko stosowana  i popularna obecnie, szczególnie
w lokalizacjach kurortowych. Deweloperom pozwala na szybki zwrot z zainwestowanego kapitału, jednakże wymaga zbudowania przejrzystego modelu rozliczeń pomiędzy deweloperem, operatorem i nabywcami condo. Czasem dodatkowo włączona jest sieć hotelowa na zasadzie franczyzy. 

Model condo, pomimo pewnych ograniczeń jest obecnie szeroko stosowany i popularny, szczególnie w lokalizacjach kurortowych. Deweloperom pozwala na szybki zwrot z zainwestowanego kapitału, jednakże wymaga dostosowania inwestycji do kilku kluczowych parametrów. 1 zbudowania przejrzystego modelu rozliczeń pomiędzy deweloperem, operatorem i nabywcami condo (czasem dodatkowo włączona jest sieć hotelowa na zasadzie franczyzy).  Po drugie zoptymalizowania koncepcji architektonicznej – co służy zapewnieniu sukcesu inwestycji oraz renomy dewelopera , a po 3 istotne jest  znalezienie równowagi pomiędzy komercyjnym sukcesem sprzedaży pokoi/apartamentów, a komfortem gości odwiedzjących funkcjonujący obiekt

Te tematy powinny Cię zainteresować

Dla zapewnienia najlepszego działania strony, korzystamy z plików cookies. W każdej chwili możesz wyłączyć je w ustawieniach swojej przeglądarki oraz sprawdzić, jak je przetwarzamy.