Doradztwo hotelowe
przy projektach deweloperskich (hotele, condohotele), inwestycji działających, a także projektów mixed-use z komponentem hotelowym.
Planujesz budowę hotelu, condohotelu lub apartamentów na wynajem? Zastanawiasz się gdzie warto? W mieście, nad morzem, a może w popularnych kurortach uzdrowiskowych? O tym jak właściwie zaplanować nową inwestycję, aby wyprzedzić konkurencję i stworzyć dochodowy biznes podpowiemy Ci w ramach usługi Seamless Hotel Investment.
Jeśli zastanawiasz się
Jaki hotel zbudować, aby na nim zarobić?
Jaki model biznesu sprawdzi się w Twojej lokalizacji i strategii firmy?
Którą markę hotelową wybrać, aby już na start zwiększyć atrakcyjność inwestycji?
Zleć nam przygotowanie Studium Wykonalności dla inwestycji hotelowej
Pomożemy Ci zoptymalizować projekt hotelowy pod standardy globalnych sieci hotelowych i operatorów
- Analiza finansowa inwestycji
- Ocena potencjału projektu / Analiza SWOT
- Weryfikacja koncepcji architektonicznej wraz z rekomendacjami na temat kluczowych parametrów jakie musi spełnić inwestycja, tj. kategoria, rozmiar i wielkość pokoi, rozłożenie funkcji dodatkowych oraz komunikacyjnych…;
- Analiza rynku i konkurencji
- Komercjalizacja inwestycji, pozyskanie globalnej marki sieci hotelowej (brand zdefiniowany, soft brand lub afiliacja) i/ lub operatora hotelowego
- Negocjacje umowy w oparciu o wybrany model biznesowy (umowa o zarządzanie lub dzierżawa, franczyza lub afiliacja)
Pomyśl też o rozwiązaniach kompleksowych
Zyskaj pewność realizacji inwestycji hotelowej na czas!
- Wsparcie w pozyskaniu finansowania dla inwestycji
- Projektowanie wnętrz we współpracy z doświadczonymi w sektorze Hospitality biurami architektonicznymi w Polsce
- Project Management w zakresie budowy hotelu
- Konsultacje i doradztwo operacyjne w okresie pre-opening
- Hotel Guest Experience
- Wycena działki, hotelu, nieruchomości działającej - SPRAWDŹ NA STRONIE
Taki hotel pomożemy Ci otrzymać.
W jakich projektach Ci pomożemy?
- Rozwoju nowego projektu deweloperskiego / hotel / condo lub aparthotel / lub inne...
- Zabudowy działki pod nową inwestycję hotelową
- Adaptacji nieruchomości (np. biurowiec), w której niewykorzystaną powierzchnię można rozbudować lub przeznaczyć pod hotel, również z funkcją konferencyjną lub SPA
- Projektach mixed-use, w których hotel stanowi jeden z elementów funkcjonalności całego obiektu (np. biurowca, galerii handlowej...)
- Komercjalizacji hotelu pod marką rozpoznawalnej sieci hotelowej / i lub operatora
- Analizie i rozwoju hoteli uzdrowiskowych
- Pozyskaniu operatora na condohotel / apartamenty
- Pozyskaniu globalnej marki hotelowej, aby już na start zwiększyć szanse na sukces Twojej inwestycji
- Pre openingu hotelu / management do czasu otwarcia
- Aranżacji hotelu
- I w wielu innych indywidualnych projektach
O co najczęściej pytają nas klienci?
Studium Wykonalności pomaga opracować optymalną koncepcję biznesową projektu – tak aby osiągnąć optymalny zwrot z inwestycji oraz utrzymać konkurencyjność na rynku, na którym obiekt będzie działał. Co ważne ew. dalsza optymalizacja projektu lub inwestycji przeprowadzana jest zawsze w oparciu o powyższą analizę ekonomiczną tj. prognozę P&L hotelu, oszacowanie kosztów inwestycji/zwrotu, jak również oszacowanie wartości rynkowej po uruchomieniu projektu.
Studium Wykonalności składa się z 4 części i może być opracowane w dwóch wersjach językowych PL i ENG.
Concept Design, czyli konsultacje projektu z architektami służą zapewnieniu optymalizacji projektu hotelowego pod względem operacyjnym oraz dostosowaniu projektu do oczekiwań potencjalnych operatorów lub franczyzodawców.
Optymalizacja koncepcji to osiągnięcie kompromisu i pogodzenie sprzecznych czynników – atrakcyjności obiektu dla gości i sieci hotelowej, kosztów realizacji oraz atrakcyjności dla inwestorów.
Optymalizacja jest kluczowa w projektach wielofunkcyjnych (mix-used) ponieważ wymaga synergii kilku funkcji, a każdy z elementów powinien pozytywnie wpływać na cały projekt.
Atrakcyjność obiektów sieciowych nie spada –a zdecydowana większość hoteli sprzedanych w ostatnich 10 latach w Polsce to hotele sieciowe. Brand nie jest rozwiązaniem wszystkich wyzwań w projekcie hotelowym, ale jednak najczęściej rozwiązuje ten kluczowy – czy Twój projekt okaże się dochodowy i atrakcyjny na długi czas.
W HIDA współpracujemy z globalnymi sieciami hotelowym, m.in. Marriott, Hilton, IHG, Accor, Louvre, Radisson, Hyatt, Vienna International, B&B, Leonardo, a także z operatorami niezależnymi i sieciami lokalnymi.
Tak, szczególnie jeśli mamy do czynienia z budynkiem starym, nieatrakcyjnym dla najemców inwestorów lub też w gorszej kondycji finansowej. Transformacja biurowca na hotel staje się coraz popularniejsza wśród inwestorów, szczególnie teraz w dobie galopującej inflacji, która znacząco zmienia całkowity koszt budowy nowego hotelu. Korzyści adaptacji biurowca na hotel możemy analizować też z perspektywy ich lokalizacji. Zazwyczaj stoją w dobrym miejscu, dużych miastach – w których duże sieci hotelowe wciąż chcą się rozwijać.
Z perspektywy realizacji projektu lepiej jest wydłużyć fazę analityczną (przygotowawczą), aniżeli więcej czasu i środków przeznaczyć na korektę projektu i zmianę modelu biznesowego w późniejszym czasie. Najlepszym czasem na konsultację projektu jest bez wątpienia etap wczesnej koncepcji hotelu, a nie projekt po rozrysowanych i zakończonych planach architektonicznych. Dlaczego?
Najczęstsze problemy inwestycji hotelowej, które obserwujemy sprowadzają się do kilku punktów. Po pierwsze źle dobrany model inwestycji do potencjału działki i lub też możliwości finansowania inwestycji. Po drugie źle rozrysowana powierzchnia obiektu do standardów hotelu, np. brak przejść łączących restaurację z salą konferencyjną, brak wystarczającej liczby klatek schodowych – czyli z perspektywy spełnienia bezpieczeństwa obiektu to kluczowy problem, który nie zawsze można naprawić w późniejszym czasie. Po trzecie kwestie ekonomiczne i rentowności hotelu.
Rozpoznawalna marka hotelowa dużo wnosi do sukcesu hotelu. Po pierwsze, jest znanym brandem również na skalę globalną, a to ważne z perspektywy możliwości rezerwacji pobytu w naszym hotelu przez gości z zagranicy. Po drugie dostępność Programów Lojalnościowych, które dla sieci hotelowych są jednym z narzędzi utrzymywania stałych relacji z gościem hotelowym. Zniżki na noclegi w innych miastach / krajach, utrzymany standard wyposażenia i obsługi gości, czy też jednolity system rezerwacji pobytu są tym, czego goście oczekują, co znają i do czego się przyzwyczaili – warto z tego skorzystać!. Po trzecie różnorodność marek hotelowych w danej sieci – w zależności od standardów możemy wybrać spośród brandów w kategorii 3-5*.
Te tematy powinny Cię zainteresować
Inwestycje condo w miastach, czy w kurortach?
Ostatnie lata rozwoju segmentu nieruchomości condo pozwalają wysnuć wnioski, że inwestycje condo w miastach nie
Condohotel od podstaw… Top 3 informacji na start!
Condohotel to nowy rodzaj inwestycji hotelowej, która stale zyskuje na popularności na polskim rynku nieruchomości
Adaptacja budynku biurowego na hotel?
Inwestycje w czasach covid? Bez wątpienia fala spodziewanych bankructw w hotelach nie nadeszła. Mimo to