Doradztwo hotelowe
na każdym etapie rozwoju inwestycji hotelowej i condo
Planujesz budowę hotelu lub inwestycji condo / aparthotelowej? Zastanawiasz się gdzie warto? W mieście, nad morzem, a może w popularnych kurortach uzdrowiskowych? O tym jak właściwie zaplanować inwestycję i stworzyć dochodowy biznes podpowiemy Ci w ramach usługi Seamless Hotel Investment.
Jeśli zastanawiasz się
Jaki hotel zbudować, aby na nim zarobić?
Jaki model biznesu sprawdzi się w Twojej lokalizacji i strategii firmy?
Którą markę hotelową wybrać, aby już na start zwiększyć atrakcyjność inwestycji?
Zleć nam przygotowanie Studium Wykonalności
Pomożemy Ci zoptymalizować projekt hotelowy pod standardy globalnych sieci i operatorów hotelowych
- Analizę finansową inwestycji
- Ocenę potencjału projektu / Analiza SWOT
- Optymalizację koncepcji architektonicznej wraz z rekomendacjami na temat kluczowych parametrów jakie musi spełnić inwestycja, tj. kategoria, rozmiar i wielkość pokoi, rozłożenie funkcji dodatkowych oraz komunikacyjnych…;
- Analizę rynku i konkurencji
- Dobór właściwej marki hotelowej (brand zdefiniowany, soft brand lub afiliacja) i/ lub operatora hotelowego
- Negocjacje umowy w oparciu o wybrany model biznesowy (umowa o zarządzanie lub dzierżawa, franczyza lub afiliacja)
Pomyśl też o rozwiązaniach kompleksowych
Zyskaj pewność realizacji inwestycji hotelowej na czas!
- Wsparcie w pozyskaniu finansowania dla inwestycji
- Projektowanie wnętrz we współpracy z doświadczonymi w sektorze Hospitality biurami architektonicznymi w Polsce
- Project Management w zakresie budowy hotelu
- Konsultacje i doradztwo operacyjne w okresie pre-opening
- Hotel Guest Experience
- Wycena działki, hotelu, nieruchomości działającej - SPRAWDŹ NA STRONIE
Taki hotel pomożemy Ci otrzymać.
W jakich projektach Ci pomożemy?
- Rozwoju nowego projektu deweloperskiego / hotel / condo lub aparthotel / lub inne...
- Zabudowy działki pod nową inwestycję hotelową
- Adaptacji nieruchomości (np. biurowiec), w której niewykorzystaną powierzchnię można rozbudować lub przeznaczyć pod hotel, również z funkcją konferencyjną lub SPA
- Projektach mixed-use, w których hotel stanowi jeden z elementów funkcjonalności całego obiektu (np. biurowca, galerii handlowej...)
- Komercjalizacji hotelu pod marką rozpoznawalnej sieci hotelowej / i lub operatora
- Analizie i rozwoju hoteli uzdrowiskowych
- Pozyskaniu operatora na condohotel / apartamenty
- Pozyskaniu globalnej marki hotelowej, aby już na start zwiększyć szanse na sukces Twojej inwestycji
- Pre openingu hotelu / management do czasu otwarcia
- Aranżacji hotelu
- I w wielu innych indywidualnych projektach
O co najczęściej pytają nas klienci?
Studium Wykonalności pomaga opracować optymalną koncepcję biznesową projektu – tak aby osiągnąć optymalny zwrot z inwestycji oraz utrzymać konkurencyjność na rynku, na którym obiekt będzie działał. Co ważne ew. dalsza optymalizacja projektu lub inwestycji przeprowadzana jest zawsze w oparciu o powyższą analizę ekonomiczną tj. prognozę P&L hotelu, oszacowanie kosztów inwestycji/zwrotu, jak również oszacowanie wartości rynkowej po uruchomieniu projektu.
Studium Wykonalności składa się z 4 części i może być opracowane w dwóch wersjach językowych PL i ENG.
Concept Design, czyli konsultacje projektu z architektami służą zapewnieniu optymalizacji projektu hotelowego pod względem operacyjnym oraz dostosowaniu projektu do oczekiwań potencjalnych operatorów lub franczyzodawców.
Optymalizacja koncepcji to osiągnięcie kompromisu i pogodzenie sprzecznych czynników – atrakcyjności obiektu dla gości i sieci hotelowej, kosztów realizacji oraz atrakcyjności dla inwestorów.
Optymalizacja jest kluczowa w projektach wielofunkcyjnych (mix-used) ponieważ wymaga synergii kilku funkcji, a każdy z elementów powinien pozytywnie wpływać na cały projekt.
Atrakcyjność obiektów sieciowych nie spada –a zdecydowana większość hoteli sprzedanych w ostatnich 10 latach w Polsce to hotele sieciowe. Brand nie jest rozwiązaniem wszystkich wyzwań w projekcie hotelowym, ale jednak najczęściej rozwiązuje ten kluczowy – czy Twój projekt okaże się dochodowy i atrakcyjny na długi czas.
W HIDA współpracujemy z globalnymi sieciami hotelowym, m.in. Marriott, Hilton, IHG, Accor, Louvre, Radisson, Hyatt, Vienna International, B&B, Leonardo, a także z operatorami niezależnymi i sieciami lokalnymi.
Tak, szczególnie jeśli mamy do czynienia z budynkiem starym, nieatrakcyjnym dla najemców inwestorów lub też w gorszej kondycji finansowej. Transformacja biurowca na hotel staje się coraz popularniejsza wśród inwestorów, szczególnie teraz w dobie galopującej inflacji, która znacząco zmienia całkowity koszt budowy nowego hotelu. Korzyści adaptacji biurowca na hotel możemy analizować też z perspektywy ich lokalizacji. Zazwyczaj stoją w dobrym miejscu, dużych miastach – w których duże sieci hotelowe wciąż chcą się rozwijać.
Z perspektywy realizacji projektu lepiej jest wydłużyć fazę analityczną (przygotowawczą), aniżeli więcej czasu i środków przeznaczyć na korektę projektu i zmianę modelu biznesowego w późniejszym czasie. Najlepszym czasem na konsultację projektu jest bez wątpienia etap wczesnej koncepcji hotelu, a nie projekt po rozrysowanych i zakończonych planach architektonicznych. Dlaczego?
Najczęstsze problemy inwestycji hotelowej, które obserwujemy sprowadzają się do kilku punktów. Po pierwsze źle dobrany model inwestycji do potencjału działki i lub też możliwości finansowania inwestycji. Po drugie źle rozrysowana powierzchnia obiektu do standardów hotelu, np. brak przejść łączących restaurację z salą konferencyjną, brak wystarczającej liczby klatek schodowych – czyli z perspektywy spełnienia bezpieczeństwa obiektu to kluczowy problem, który nie zawsze można naprawić w późniejszym czasie. Po trzecie kwestie ekonomiczne i rentowności hotelu.
Rozpoznawalna marka hotelowa dużo wnosi do sukcesu hotelu. Po pierwsze, jest znanym brandem również na skalę globalną, a to ważne z perspektywy możliwości rezerwacji pobytu w naszym hotelu przez gości z zagranicy. Po drugie dostępność Programów Lojalnościowych, które dla sieci hotelowych są jednym z narzędzi utrzymywania stałych relacji z gościem hotelowym. Zniżki na noclegi w innych miastach / krajach, utrzymany standard wyposażenia i obsługi gości, czy też jednolity system rezerwacji pobytu są tym, czego goście oczekują, co znają i do czego się przyzwyczaili – warto z tego skorzystać!. Po trzecie różnorodność marek hotelowych w danej sieci – w zależności od standardów możemy wybrać spośród brandów w kategorii 3-5*.
Te tematy powinny Cię zainteresować
Inwestycje condo w miastach, czy w kurortach?
Ostatnie lata rozwoju segmentu nieruchomości condo pozwalają wysnuć wnioski, że inwestycje condo w miastach nie
Condohotel od podstaw… Top 3 informacji na start!
Condohotel to nowy rodzaj inwestycji hotelowej, która stale zyskuje na popularności na polskim rynku nieruchomości
Adaptacja budynku biurowego na hotel?
Inwestycje w czasach covid? Bez wątpienia fala spodziewanych bankructw w hotelach nie nadeszła. Mimo to